2010. július 6., kedd

Haszongépjármű...

A haszongépjármű mindig is napjaink része és a haszongépjármű nélkül több 1000en lennének munka nélkül, valamint a mindennapjaink is mások lennének. A haszongépjárművek csoportjába tartozik minden olyan haszonjármű, mely nem csak egy puszta személygépkocsi, hanem annál sokkal több. A haszongépjármű lehet egy traktor, kombány, daru, ásógép, homokrakodó, elárusító kocsi, teherautó, busz és kisbusz és még rengeteg jármű mely a haszongépjármű csoportját alkotja.

Manapság egyre könnyebb egy-egy haszongépjármű után jutni, hiszen az interneten és apróhirdetésekben számtalan jobbnál jobb ajánlattal és hirdetéssel találkozhatunk. A haszongépjárművek legtöbben a mezőgazdaságban, áruszállításban és építkezésekben vannak használva. Egy haszongépjármű ára igen magas, de ezt az emberek nem saját maguknak veszik általában, hacsak nem egy kisbuszról vagy egy traktorról van szó, hanem a cégek veszik maguknak a munka elvégzéséhez.

Egy haszongépjármű vásárlásakor természetesen nem 2 darabra kell gondolni, mert például egy autóépítő cég akár 150 teherautót és markológépet vagy targoncát is vehet. A haszongépjármű tulajdonképpen egy munkagép, mely egy bizonyos feladatot végez, mint földhordás, ásás, szállítás, emelés, fúrás stb.. Egy ilyen munkagép rengeteg emberi munkaerőt helyettesít. Gondoljunk csak bele, hogy egy haszongépjármű, ami mondjuk egy markológép óránként töb100 köbméter földet mozgat meg, és ez emberi erővel hetekbe is tellene akár. A haszongépjármű fontossága tehát ebben rejlik.

A magas munkaerő. Munkagépeket és haszongépjárműveket természetesen kölcsönözni is lehet, de erre is megvan a megfelelő szabályzat, hogy ki mennyiért, meddig és milyen célra kölcsönöz egy-egy haszonjárművet. A haszongépjármű javítása és karbantartása is egy nagyon fontos feladat, hiszen a legtöbb akár balesetveszélyes is lehet egy-egy építkezésen. Itt például arra gondolok, hogy egy darunak el kell bírnia a számára kiírt legnagyobb tömeget anélkül, hogy az leszakadna és balesetet, vagy emberéletet követelne.

A fő hangsúly tehát a szervizelésen és műszaki ellenőrzéseken van a haszongépjármű körében. A haszongépjármű közlekedése is meg van határozva és le van korlátozva. Például a legtöbb haszongépjármű, ami mondjuk a kamion csak főutakon és autópályákon közlekedhet a legtöbb esetben. Az ilyen haszongépjárműveken rajta kell lenniük a megfelelő jelzéseknek, mint például a sebesség határ, a típusszám, ország hovatartozás, és különböző engedélyeknek, mint az autópálya matrica is és így tovább.

A haszonjárművek tehát igen fontos dolgok és kimeríthetetlen adattal találkozatunk az interneten a haszongépjárművekről. A legtöbb haszongépjármű külön az arra a célra tervezett gyárban készül el, de rengeteg külön haszongépjármű gyár is van, mely csak egyes alkatrészek legyártásával foglalkozik. Az összerakásuk általában kézileg folytatódik, mert rengeteg az olyan, alkatrész például egy targoncán, mely precizitást igényel. Ha egy haszongépjármű elkészül akkor jönnek a műszaki ellenőrzések, tesztek és utómunkák, Egy haszongépjármű vezetésére és annak irányítására csak a megfelelő jogosítvánnyal rendelkezők jogosultak. Egy haszonjármű jogosítványának a megszerzése egy időigényes és drága dolog, de ez már csak így van. Végezetül legyen szó ásásról, vetésről, aratásról, szállításról, a haszongépjármű az a jármű mely e feladatok elvégzésére a legalkalmasabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése