2010. július 6., kedd

Alufelni...

A jó alufelni titkairól és az alufelnik felépítéséről szóló cikkemben az alufelnik világáról minden hasznos dolgot megtudhatsz most. Az alufelni egy olyan dolog a gépjárműveknél, amely kifogástalan állapotot és karbantartást igényel egyaránt. Egy alufelni sokféle lehet, ez általában a kocsi típusától illetve annak a márkájától függ. A leggyakoribb alufelni típusok egyike a peremes felni. Ha a peremes felni sérül, akkor ezeknél az alufelniknél a kis visszaforduló perem sérül meg. Ez leggyakrabban a rossz útviszonyok, kátyúk miatt következik be, de az alufelni egyaránt sérülhet egy vezetési malőr miatt, ami során például megpatkázzuk az alufelni egy bizonyos felületét. Azonban, ha az alufelni egy ilyen sérüléssel van ellátva még nem kell megijedni, mert az alufelni ilyen fajta sérülését igen könnyű és gyors javíttatni. A minőségi alufelni az általában nagyon peremes és ezért csak minőségi utakon, autópályán érdemes vele autózni. Ezek mellet a parkolásnál is óvatosnak kell lennünk, hogy az alu alufelnfelni nehogy megkarcolódjon, vagy megnyomódjon. Ez esetben a felni védelmére egy felni peremvédős abroncs vásárlása lehet megoldás kulcsa. A felni peremvédője tehát gumiból készült és ezáltal ez ér először parkolásokkor a patkához és nem maga a felni.

A felnin elhelyezett gumiabroncsok megfelelő nyomása egyaránt ilyen fontos, mert gyakran deformálódhat a felni, ha nincs a kerék rendesen felpumpálva. Ma már sok autóban van keréknyomás figyelő rendszer, ami hasznos nagyon a felni védelme szempontjából. Én tehát ajánlom ennek a rendszernek a megvásárlását egy új felni vételekor, feltéve, hogy az autónk támogatja e ezt a rendszert. Típustól függően változik az ára és nem olcsó, de jelez nekünk ,ha a kerék defektes vagy lapos lenne. A féktárcsák sem egyformák, melyek a felnivel vannak kapcsolatban. Érdemes olyan alufelni után nézi egy dobfékes kerékre, amely sűrű küllős és ezáltal eltakarja a dobféket. A tárcsa fékeknél viszont mindegy hogy milyen a felni, mert a tárcsafék önmagában is jól mutat a kerekeken és nem kell, hogy a felni küllője eltakarja azt. A legtöbb külföldről érkező autó már PAX kerekekkel és PAX-os felnivel van felszerelve. Egy pax felni és kerék ára viszont nagyon húzós, de aki megteheti annak mindenképpen csak ajánlani tudom. Egyre több a téli és nyári felni dilemmája, de egy biztos, hogy a fémfelni a legjobb választás télen és az alufelni pedig jöhet nyáron. A hagyományos fémfelni ugyan nem túl tetszetős, de érdemes ezt vásárolni a hazai utakra télen. Az alufelni egyik királya a Brock alufelni.

Ez az az alufelni, melynek olyan a festése, mely szinte lekophatatlan és egyben saválló is és nagyon jól tolerálja a hideg és meleg levegőt egyaránt. A hazánkban megszokott telek miatt érdemes tehát saválló alufelni után nézni a hidegeken és a Brock alufelni is ilyen éppenséggel. Az alufelni legnagyobb királyai viszont még mindig az RC ÉS a Brock. Mind a kettő alufelnigyártó Európa szerte ismert alufelni. Ha jól hallottam most a legújabb fejlesztésű alufelni az SLC-Chrom technológia által készülget ez az alufelni. Ez az alufelni a maximális védelmet és biztonságot nyújtja az embereknek. Egy alufelni lényege tehát az időállás és a teherbírás. Fontos, hogy rendszeresen legyen az a lufelni ellenőrzés alá vonva. A kellő időszakokban cseréljük mindig az alufelnit, mert az alufelni egy ilyen dolog, amely a megfelelő időben a megfelelő típussal a legjobb. A sportautók szerelmesei persze a sportfelniken gondolkodnak. Ez nem baj, mert a sportfelni nem csak mutatós, de egyben már igen magas minőségű Gondoljunk csak bele, hogy egy drága sportkocsi csak is drága alufelnikkel lehet ellátva. Az alufelni ezek mellett különböző díszítést és spinnereket is tartalmazhat, de ez már a tuningolás egyik irányzata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése